Luuletused emadepäevaks, lapse sünniks, emadusest jne

Kaks siidpehmet käekest
ja süütut särasilma,
üks väike süda,
mis ei tunne kurja ilma…
Jäi kitsaks all südame,
valuga koos tuli ilmale
väike-väike inime.
Suurim õnn ta emale-isale!

***

Ootus sai otsa
ja valu läks üle,
nüüd ta siis ongi
juba teil süles.
Poisipõnn nöpsnina,
varbad kui herned,
soovime sulle,et oleksid terve.
Emmele-issile õnne
ja uusi väikeseid põnne!

***

Laps magab vaikselt pulgavoodis
hing unenäos ja padjas nina
ja tema tekk on õitest kirju
ja nõnda valge on ta lina
ja teispool pulki sama vaikselt
on kobaras ta armsad lelud
ja kui ta ärkab on ta ümber
nii rõõmsad värvilised elud

***

Panen sinusse kasvama poja,
kuid võib olla ka tütre-ei tea.
Poeg või tütar saab toreda koja,
ole temaga õrn, ole hea.

Las ta kasvab, et ilmale tulla,
kuigi ilm on nii suur ja nii julm.
Kord ta jookseb ja mängib ja hullab,
kuni klirinal puruneb ulm.

Olgu kaitstud ta vähemalt Sinus
kõik need üheksa kasvamiskuud.
Iga last ootav naine on ilus-
see on tõde ja polegi muud.

Kui sa hoiad ja armastad teda,
siis kord sirgudes jõudu on tal
tunda armastust, elu ja seda,
et me maailm ei olegi halb..

***

Enne, kui sain emaks,
tegin ja sõin sooja toitu.
Mul olid ilma plekkideta riided.
Mul oli vaikseid telefonivestlusi.

Enne, kui sain emaks,
magasin nii kaua kui tahtsin ega muretsenud, kui hilja magama läksin.
Kammisin juukseid ja pesin hambaid iga päev.

Enne, kui sain emaks,
koristasin iga päev.
Kunagi ei komistanud lelude otsa ega unustanud unelaulu sõnu.

Enne, kui sain emaks,
ei mõelnud, kas minu toalilled on mürgised või mitte.
Ei mõelnud kunagi vaktsiinidele.

Enne, kui sain emaks,
ei olnud minu peale kunagi oksendatud,
kakatud,
sülitatud,
hammustatud,
pissitud
ega näpistatud väikeste sõrmedega.

Enne, kui sain emaks,
oli mul täiuslik enesevalitsemine
– mõtete ja keha kontroll.
Magasin kogu öö.
Ei olnud kunagi hoidnud karjuvat last, et arstid saaksid teha uuringuid või süsti.
Ei olnud kunagi vaadanud pisarates silmadesse ja nutnud.

Ei olnud kunagi olnud ääretult õnnelik pelgalt naeratuse üle.
Ei olnud kunagi öösel kaua istunud vaadates magavat last.

Enne, kui sain emaks,
ei olnud kunagi süles hoidnud magavat last lihtsalt sellepärast, et ei tahtnud teda voodisse panna.
Ei olnud kunagi tundud südant purunemas miljoniks tükiks, kui ei saanud valu ära võtta.

Ei olnud kunagi teadnud, et keegi nii väike võiks minu elu mõjutada nii palju.
Ei olnud kunagi teadnud, et võiksin kedagi nii palju armastada.
Ei olnud kunagi teadnud, et ma armastaksin emaks olemist.

Enne, kui sain emaks,
ei teadnud seda tunnet, kui süda on kehast väljaspool.
Ei teadnud, kui hea tunne võib olla näljast imikut söötes.

Ei teadnud sidemest ema ja lapse vahel.
Ei teadnud, et keegi nii väike võiks panna mind ennast tundma nii vajalikuna.

Enne, kui sain emaks,
ei olnud kunagi tõusnud öösel üles iga kümne minut tagant, et kontrollida, kas kõik on korras.

Ei olnud kunagi tundnud seda soojust,
rõõmu,
armastust,
südamevalu,
imetlust
või rahulolu, mida emadus tekitab.
Ei teadnud, et võiksin nii palju tunda…
Enne, kui sain emaks.

***

Sina tulid kui pisike maailmaime,
mina naeratasin ja Sina naeratasid vastu.
Kes ütles, et väike on sündides pime,
mina vaatasin ja Sina vaatasid vastu.
Neis pisikestes kätes ja jalgades peitus jõud,
soov elada, naerda, nutta ja õnnelik olla.
Sinu emme ja issi ühisel jõul,
said Sa lõpuks siia maailma tulla.
See tunne nii ülev- rõõm, valu ja pisarad,
Sina tulid ja vajasid soojust.
Soovis olla vaid teie pisike,
andes teada, mis on tõeline armastus.

***

Mina sündisin maailma täna
muid päevi mina ei tea.
Mina sündisin maailma täna.
Küll maailm on ilus ja hea.

***
Koju sel päeval autoga toodi
teki sees väike kodanik.
Toodi ta kõikide beebide moodi
ellu, mis õnnelik,
ellu, mis pikk…

***

Kui mind mõni mure vaevab,
sa mind hellalt lohutad.
Poole sellest raskest murest,
enda kanda võtad sa.
Kui mu nägu särab rõõmust,
sinu juurde tõttan ma.
Kahekesi seda rõõmu
peame meie jagama!

***

Kõik algab meeletusest.
Tarkus tuleb pärast.
Suur rõõm on igas silmapilgus.
Ent igavesti miskit salapärast
on noore isa-ema pehmes soojas pilgus.
On usk, et sinus jätkub eluahel,
on tunded, mida teistele ei näita.
Ning teadmine, et maa ja taeva vahel
ei suuda keegi teie aset täita.

***

Armastus on uue elu alus,
Lapseootus kauneim aeg me elus.
Kui väike ime kasvab ema rinna all,
Nii habras, puhas hing on tal.
Ei tea ta veel, mis elus ootab ees,
Nii turvaline, mõnus emaüsa sees on kasvada ja oodata,
mil saabu hetk, kui alguse saab raske sünniretk.
On siia ilma jõudnud nüüd see ime,
Kes kannab kaunist … nime,
Need väiksed puhud, nöpsnina, pruntis suu
ei kaunimat tea meist keegi ju

***

Seda rõõmu enne ei mõista,
kui ükskord ta endal on käes.
Võid mistahes lahinguid võita
kuid neist Sa rõõmu ei näe.
Esmakordselt kui näed ta palgeid
ja kuuled ta hõiskavat häält …
vanad rõõmud on hallikasvalged
ja see üks on see ainus, mis jääb …

***

Need silmad, see nina ja väikesed sõrmed
ja nahk, mis on maailma hellusest õrnem,
see hääl, mis teeb säravaks ilma halli,
see pisike kullake – kallimast kallim

***

Miski värahtas
südame lähedal
nii õrnalt otsekui unes,
hell,habras ja hea.
Hõiskan end hingetuks.
Naeran ja nutan.
Olen päike…
olen üleni päike
ja mu mõtted on päikesekiired.
Las ma üleni säran
Olen kevad
Olen üleni kevad
Sest tema see nimetu tema
patsutab varsti mu palet
ja ütleb EMA.
/J.Kaidla/

***

Kullatolmust oled sa tehtud
Seisan siin..
päikese, vee, taeva ja maa ees.
Tean juba,
minu elu läheb edasi just siit.
Mitte sealt,
kus olla tahaksin või olema peaks.

Seisan siin..
vaikides vaatan oma valu.
Ei tea,
miks olema pidi see kõik minuga.
Usun vaid,
et edasi minna võin üksinda.

Kullatolmust
on tehtud õnn elada.
Hoidma pean
kahte pisikest kätt ja siniseid silmi,
et tuul
meid kunagi laiali ei puhuks.

Kullatolmust
on tehtud rõõm sind hoida.
Minu valust
on saanud mõte – minna koos.

***

Maailmas palju su tarvis uut on ja imelist.
Maailmas väga on tarvis last sinunimelist.
Vaikselt vaatad ja harjuda püüad
iga maailma imega.
Elu ise sind endasse hüüab
uue ilusa nimega.

***

Ma sündisin maailma täna,
ma eilset päeva ei tea.
Ma lille seest sündisin täna,
see päev on imehea.
Ma sündisin maailma täna,
muid päevi mina ei tea,
ma sündisin maailma täna,
küll maailm on ilus ja hea.

***

Olgu kerged, olgu rasked ajad
iga lapse sünd on elujaatus.
Sinust, kes sa praegu tuge vajad
sinust sõltub homse Eesti saatus.
Hoia ikka alal kindlalt meelt,
oma isamaad ja emakeelt!

***

Seda rõõmu enne ei mõista,
kui ükskord ta endal on käes,
võid mistahes lahinguid võita,
kuid neist seda rõõmu ei näe.

Esmakordselt kui näed ta palgeid
ja kuuled ta hõiskavat häält
vanad rõõmud on hallikasvalged
ja see üks on see ainus, mis jääb.

***
Sa tulid kui pisike maailmaime-
mina naeratasin ja sina naeratasid vastu.
Kes ütles, et väike on sündides pime-
mina vaatasin ja sina vaatasid vastu.

Neis pisikestes kätes ja jalgades peitus jõud,
soov elada, naerda, nutta ja õnnelik olla.
Sinu emme ja issi ühisel nõul
said sa lõpuks siia maalma tulla.

See tunne nii ülev – rõõm, valu ja pisarad,
sina tulid ja vajasid soojust.
Soovisid olla vaid meie pisipoja
andes teada, mis on tõeline armastus.

***

Pisikesed roosad sõrmed
silitavad emme põske
Suured selged särasilmad
uudistavad seda ilma-
kuhu täna sündis tema-
kõige armsam, kõige kenam!

***

Tahan ise vahet teha ilusal ja inetul,
mõistatada lahti varjud valgusest,
minna mööda OMA RADA –
päris algusest…

***

Imik elab teiste seas.
Tal on omad mõtted peas.
Tal on müstiline meel, suus on justkui võõras keel.
Võtab peoga toosist võid,
näost on tark kui lapi nõid.

***

Väike inimene maailma sündis
ja aeg vaikselt vagu kündis.
Väga õnnelik on ta,
sest emaks oled Sa.
Ta toob õnne ja muret ka,
kuid ole kannatlik Sa.
Sest mida võiksidki tahta muud.
Sa uuele elule andsid suud.

***

On tundeid, mida teistele ei näita,
on teadmine, et maa ja taeva vahel
ei suuda keegi sinu aset täita.
Võib lapsi kallistada, hoida, kukil kanda
võib igal päeval osta uue lelu…
Kuid sinust enamat ei suuda keegi anda,
sest ainult Sina, Ema annad elu

***

õnn on neis väikestes kätes
mida armsalt liigutab laps
õnn on kui naeratab hetkeks
see pisitilluke laps

õnn on ta säravais silmades
ja lustakas põselohus
on päike ka vihmastes ilmades
kui selline õnn on kodus

uskumatu millist õnne
tuua võib üks väike laps
üks mul seda oli enne
nüüd on õnne kokku kaks

ma vaatan neid pisikest kaht
ja ikka ei usu ma veel
et kaks nii armsat last
on sündinud mu enda seest

***

Tuli pisike mu ellu
täitis kõik päevad rõõmuga
teeb mul siin iga päev möllu
vaatan seda õnne suure hardumusega
Kuidas saab keegi olla nii armas
nii väeti samas nii asjalik
Vaikselt tegutseb toa nurgas
silmis äraolev usin pilk
Ja kui ta tuleb mu juurde
pistab peakese mu sülle
hoiab end mu ligi hetke,
siis tahaksin lõputult nii olla
tunne et süda on lõhkemas
sellest suurest armastusest sisimas
Oled mu kallike, mu pisike tibu
oled kõik mis võiks tahta
oled mu elu…

***

LOOMELEHTEDE LINKE:

* Delfi Täheke

* Jutuvabrik ja Luulevabrik

* Krisperi Luulevabrik

* Muinasjutukool

* Onu Remuse jutud

* Otsides päikest ehk headusest pajatavate juttude võistlus

* Solnet – muinasjutud

* TARAPITA – noorte luuleühing

VIITEID LUULEKOGUDELE:

* Hot.ee luulekogu

* Salmid pulmakaardile

* Salmid tähtpäevadeks (sekretär.ee)

* Solnet – luulet aastaaegadest

* Uno.ee – Salmid

* ZipzicWeb- Salmikogu, ZipZic salmikogu


EMA, MU EMA. Luuletusi emast ja lapsest emale ja lapsele

//

About marijutud

Tegelikult ei olnud plaanis üldse mingit blogi pidada, aga näe mis välja kukkus :D Vaata autori marijutud postitusi

Lisa kommentaar

